Tänk vad tiden går det är redan lördag igen...

Jag kommer ihåg när jag var ett litet barn och de vuxna pratade hela tiden om hur fort tiden gick. Jag förstod aldrig vad de menade och tyckte tvärtom. Jag levde i min bekymmerlösa värld utan stress och större problem. Min värld bestod av lekar och fantasier inte planering eller pengar. Idag känns det som om förra lördagen var för bara någon dag sedan. Jag hinner inte med veckodagarna, dagar och veckor springer om mig. Det är snart december dvs snart nyår och vart tog 2008 vägen? Känns verkligen inte som ett helt år. Vad är det som händer när man blir vuxen? Varför går tiden mycket fortare då? Kanske är den logiska förklaringen att man uppskattar varje timme mer som vuxen då man är tvungen att planera och utnyttja varje minut till sin fördel. Man måste fördela dygnet så rättvist som möjligt för att hinna med alla måsten. Det är så lustigt, för ett tag sedan kom jag på mig själv om att jag lät precis så som min mamma gjorde för över tjugo år sedan. - Tänk vad tiden går fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0