Jag ser det snöar, jag ser det snöar trallallallalala

Av någon konstig anledning tycker jag att det är mysigt och nästan romantiskt med snötäcket som har lagt sig över Stockholm. I vanliga fall brukar jag hata vintern då jag definierar det med snö, slask, mörker, kyla... jag kan hålla på i evigheter. Men i år kan jag inte undgå från att tycka att det är vackert och puttenuttigt (och då är jag inte nykär, förälskad eller hög). Dock tycker jag fortfarande att det är ett jävla projekt att klä på sig innan man ska ut, för att inte tala om när man ska ut och klubba. Tar fan nästan fem minuter att ta av sig jackan, koftan, halsduken, vantarna mm för att sedan ställa sig vid baren eller dansgolvet. Ett ytterligare projekt är att skrapa bort all snö och is från bilrutorna. För att inte tala om vad som kommer efter snön...slask. Nä den puttenuttiga känslan höll i sig i ungefär en dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0