Cigarrer, gamla bilar och glada människor som dansar till sköna rytmer.

Snart ska det drickas Mojitos till salsa rytmer och det ska solas på de kilometerlånga paradisstränderna. Om ca sex veckor ska jag resa iväg till Kuba, ska bli otroligt spännande och kul! Har sedan länge velat åka bort under just jul och nyår. Den enda exotiska nyårsupplevelsen jag har haft var förra året och det var på Bar Brasil här i Stockholm. Jag reser mycket men har aldrig lyckats pricka in en resa just under det nya året. Men i år blir det på riktigt. Det känns helt klart grymmare att få fira min födelsedag (julafton) och det nya året på Kuba :) Kan inte bli bättre! Kuba har alltid varit ett av mina dröm destinationer då landets historia alltid intresserat mig. Jag har alltid velat åka till ön innan det sker en reform, helst innan Fidel Castros bortgång då han är en stor del av den historiska revolutionen. Dock tror jag att han redan är död. Alla få framträdanden, som han medverkar i, har filmats i förväg och man har photoshopat tidningar han håller i i de olika framträdanden/bilder för att det ska stämma överens med dagens datum. Det är min teori men jag kan ha fel. Hur som helst, det kommer bli en super resa! Jag räknar dagarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0