Frilans Ångest

Vad jobbar du med är en återkommande fråga som framkallar ångest speciellt om man har en mellanperiod (dvs är arbetslös). Jag önskar att jag bara kunde säga att jag är reporter och fastanställd, att jag har ett relativt fast schema och att jag kan planera in semestrar och annat skoj långt innan det är aktuellt. Men faktum är den att jag vet aldrig hur morgondagen ser ut och kan i de flesta fallen inte planera in något på längre sikt för att jag kanske måste tacka ja till ett jobb. Frilansyrket är ingen dans på rosor och man har haft perioder där det inte bara har varit torka utan vi snackar om sahara öken. Man lägger ner tonvis med energi på att hitta produktioner som behöver arbetskraft och när man väl har hittat något så är man helt slut och utpumpad då all energi eller rättare sagt den bästa energin har förbrukats. Hur många gånger har man inte heller tackat ja till rent ut sagt skit jobb för att kunna gå runt just den månaden... Jag vet inte vad som är värst: Att jobba med skit koncept som hämmar mig eller att vara arbetslös? Hmmmm värt att tänka på. Hur som helst frilansyrket är som sagt ingen dans på roser snarare bambi på is ( grymt shaskiga uttryck hahaha). Mitt svar på frågan vad jobbar du med: Jag frilansar inom TV! 

PS jag söker jobb från och med slutet på maj och framåt! Mina kvalifikationer: Journalist/Reporter Redaktör Research. 

PS2 Drop words not bombs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0