Idag känner jag mig som tjuren Färdinan.

Jag orkar inte med några fighter eller något ifrågasättande, inte heller med en massa möten och påtvingande leenden. Dock sitter jag inte under mitt träd och luktar på blommorna utan sitter på soffan med en kopp kanel te i handen. Det är nedsläckt i hela lägenheten förutom några tända ljus och ur högtalarna hörs ett ljud av flytande sköna takter och melodier. Idag är en sådan dag då jag bara vill vara och inget annat. Det är inte många dagar om året jag uppskattar mitt eget sällskap, jag är en väldigt sällskapssjuk person och är van vid att hela tiden ha människor runtomkring mig. Det är inte ofta man tycker att det är kul med självstimulans utan man vill bli stimulerad av andra. Men idag är min och jagets dag. Av med jeansen och toppen på med mjukisdressen. Jag vill bara vara, sitta på min lilla plats i hörnet av soffan och lukta på kaneldoften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0